لباس عروس آنتالیا
انتخاب لباس عروس
می 28, 2019
لباس عروس آستین بلند
نکات لباس عروس آستین بلند
می 30, 2019

از موارد جالبی كه تقريبا به تازگي و در سالهاي اخير بین ایرانی ها قابل اجرا و مد شده است، برگزاری مراسم عروسی در تركیه است. امروزه برخی از ايرانی های ساكن ايران و يا ساكن خارج از ايران براي برگزاري عروسی لوكس و مجلل كشور تركيه را انتخاب ميكنند.

يكي از دلايل اصلي انتخاب کشور تركيه، نياز نبودن ویزا برای ايرانيان، مسافت کوتاه و راحتي دسترسی به اين كشور زيباست.

از طرفی براي برخي از ايرانيان ساكن خارج از كشور، جمع شدن در كشور تركيه راحت تر است. از دلايل ديگر برگزاري عروسي در تركيه ميتوان متفاوت بودن و شرايط بهتر برگزاري را نام برد.

ناگفته نماند كه تركيه از كشورهاي زيباي توريستي است كه در سال ٢٠١٠ به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا انتخاب شد و از اين نظر جذابيت زيادي دارد. و برای برخی از افراد فقط ایجاد تفاوت در مراسم عروسیشان دلیلی ست برای گرفتن عروسی در ترکیه.

جشن عروسی در ترکیه

جشن عروسی در ترکیه

محل های برگزاری عروسی در تركیه

اگر تصمیم به برگزاری عروسی در تركیه دارید بهتر است بدانید که عروسي در تركيه معمولا در شهر هاي استانبول و آنتاليا برگزار ميشود. براي انتخاب محل عروسي ميتوانيد هتل هاي لوكس، عمارت هاي خاص و تاریخی، قصرهاي جذاب، جزاير زيبا و حتي كشتي هاي تفريحي را انتخاب كنيد.

از نظر حق انتخاب در محل برگزاري دستتان باز است و تنوع زيادي پيش روي داريد كه همين نكته ميتواند شما را براي تصميم به گرفتن عروسي در تركيه وسوسه كند. اما بهتر است قبل از تصمیم نهایی تمامی موارد و هزینه ها را بسنجید.

همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات دقیق از خدمات گروه تشریفات کتلاما که به صورت تخصصی در استانبول و آنتالیا انجام میشود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جشن عروسی در استانبول

جشن عروسی در استانبول

انتخاب كشتی كروز و يات برای عروسی

يكي از جذاب ترین انتخاب ها براي محل برگزاری عروسی در تركیه انتخاب كشتي تفريحي است. عروسي اي كاملا متفاوت كه امكان آن در ايران وجود ندارد. در کشور ترکیه بهترين محل براي حركت كشتي كروز عروسي تنگه بُغاز است. تنگه بُغاز يا تنگه بُسفر در استانبول از خاص ترين مكان هاي توريستي بوده كه در واقع محل ارتباط قاره اروپا و آسياست و جاذبه بصري بالايي دارد.

این مطلب را هم بخوانید  تصاویر انواع کیک تولد و کیک عروسی

سه پل ارتباطي موجود در آن نقطه به زيبايي بيشتر فضا افزوده است و سالانه بازدیدکننده های فراوانی از تمامی نقاط دنیا به خود جذب میکند. برگزاري عروسي روي كشتي در این نقطه از استانبول بسيار رويايي و با شكوه است وعلاوه بر شما، خاطره ي شيريني براي تك تك مهمان هايتان به يادگار ميگذارد.

از ويژگي هاي اصلي اين سبک عروسي اين است كه شما بعد از حاضر شدن و كمي عكاسي در لوكيشن هاي شهر وارد كشتي مراسم ميشويد. کشتی از قبل برای عروسی شما حاضر شده، شما و مهمان هایتان سوار کشتی شده و ماجرا آغاز میشود. مابقي فيلم و عكسهايتان به صورت كاملا رويايي در هنگام حركت كشتي گرفته ميشود، در طول مسير از زيبايي هاي اطراف لذت ميبريد، غروب آفتاب را روي آب ميبينيد و تمامي مراحل شام، پذيرايي، برش كيك، آتش بازي، رقص و موسيقي و… به صورت كاملا لوكس روي كشتي انجام ميشود.

جشن عروسی روی کشتی

جشن عروسی روی کشتی

كشتي ها معمولا دو يا سه طبقه هستند كه يك طبقه مسقف محصور با شيشه بوده براي افرادي كه شايد دوست نداشته باشند مدام جريان هوا را احساس كنند و بقيه طبقات به صورت سر باز براي اجراي مراسم باز هستند و تمامي فضاي كشتي براي عروسي شما ديزاين شده و قابل استفاده است.

این مطلب را هم بخوانید  عروسی در آنتالیا

نکته مهم

نكته اي كه در مورد انتخاب برگزاري عروسي در كشتی وجود دارد اين است كه شما تعداد نفرات كمتري را مي توانيد در مراسم خود دعوت كنيد، حداكثر تعداد قابل دعوت چيزي حدود ١٥٠ نفر مي باشد و از اين نظر مهماني شما خودماني تر، خصوصي تر، از لحاظي خاص تر ميشود و حتي ميزاني مقرون به صرفه تر است. اما اگر فكر ميكنيد تعداد مهمان هايتان بيش از اين است، كشتي كروز انتخاب مناسبي براي شما نيست و بهتر است به موارد دیگری فکر کنید.

 

بهترين زمان برگزاری عروسی در تركيه

همه ی ما دوست داریم که مراسم عروسی ما خاص بوده و در بهترین شرایط برگزار شود، شرایط آب و هوایی خوب یکی از موارد مهم در روز عروسی شما خواهد بود و اهمیت آن در مراسمی که در هوای باز و بیرون از ساختمان برگزار میشود دوچندان می شود. بهترين فصل هاي برگزاري عروسي در تركيه دو ماه آخر بهار و دو ماه اول پاييز است كه در واقع بهترين هواي سال را در تركيه دارد.

فصل زمستان و ابتداي بهار احتمال بارندگي و وجود سرماي زياد فصل مناسبي براي برگزاري مراسم در فضاي باز نيست و فصل تابستان در تركيه هوا گرم و شرجي بوده و حالت خوشايندي ندارد.

ناگفته نماند كه تابستان فصل شلوغي توريست در تركيه است و اگر دوست داريد مراسمتان در آرامش بهتري برگزار شود بهترين انتخاب ماه هاي قبل و بعد از تابستان است.

جشن عروسی در آنتالیا

جشن عروسی در آنتالیا

مواردی كه برای عروسی در تركيه بايد به خاطر داشته باشيد

يادتان باشد برگزاري عروسي در كشوري ديگر به اين معناست كه تمامي مهمان هاي دعوتي شما بايد هزينه ي رفت و آمد، اقامت و ويزا را پرداخت كنند.

این مطلب را هم بخوانید  برگزاری سمینار ، کنفرانس و همایش در استانبول و آنتالیا

از اين نظر كشور تركيه به علت هزينه ي كمتر و نياز نداشتن به ويزا براي اكثر مهمان ها انتخاب راحتتري است.

اما در کل باید ببینید می خواهید انقدر برای مراسمتان هزینه کنید و این کار برای مهمان هایتان مقدور است یا خیر.

تجربه ي برگزاري عروسي در كشتي تفريحي ميتواند يكي از جذاب ترين و به يادماندني ترين اتفاقات زندگي شما باشد. و اين امكان در كشور تركيه درکنار زيباترين ساحل ها وجود دارد.

اما یادتان باشد که قبل از تصمیم نهایی تمامی موارد را بسنجید.

مواردی از قبیل هزینه ها، امکان حضور مهمانان، تعداد نفرات قابل دعوت، امکانات موجود روی کشتی و…

 

جشن عروسی در ترکیه

جشن عروسی در ترکیه

انتخاب محل و نوع عروسي بسته به سليقه شخصی و بودجه انتخابي شما دارد. و هيچ خوب يا بد مطلق و قانون خاصی وجود ندارد و مهم ترين نكته لذت بردن شماست.

پس هیچ نوع محدودیت ذهنی برای خود ایجاد نکنید تا بتوانید با ذهنی باز آن چه را که دوست دارید انتخاب کنید.

 

اگر قصد برگزاری عروسی در ترکیه را دارید هم اکنون با ما مشورت کنید. گروه تشریفات کتلاما برگزار کننده عروسی در کشور ترکیه میباشد.

از  طریق دکمه واتساپ در گوشه پایین همین صفحه با اپراتور آنلاین ارتباط برقرار کنید. همچنین از طریق فرم تماس با ما، میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

گالری تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *